A Wesker and Birkin Tale #1 (2022)
【2022版】アルバートさんとウィリアムくん 1



A Wesker and Birkin Tale is created by me Hon5 (Hongou 本郷 in Japan)
This story is based on the official "Wesker's Report 2" and includes some quotes. I also made this comic from a fan's point of view and included my imagination. There may be descriptions that do not match the official story. Please forgive me.

This story is originally produced with Japanese language and translated into English by Vadyr. Thanks to her, this comic has been read by a lot of RE fans. I'm very happy and I can't thank Vadyr enough!

Translations into other languages are welcome. If you upload it somewhere, please read and follow TOU. Thank you.

この漫画は私、本郷(Hon5)が描いた二次作品です。

公式の「ウェスカーズ・リポート2」をベースに一部引用も含めて、こうだったらいいなナ!という私の妄想を入れて描きました。よって一部公式と異なる部分もありますがご容赦下さい。

当初は日本語のみでしたが、Vadyrさんのご好意によって英語へと翻訳されました。おかげでより多くのバイオファンに読んでもらえるようになり、嬉しい限りです。Vadyrさんには本当に感謝しております!

他言語への翻訳も歓迎です。もしどこかにアップロードする場合は「利用の際は」を読んでそれを守って下さい。お願いします。







漫画の時代背景は1980年代です。ウェスカーが喫煙者かどうかは知りませんが、昔の人って大体タバコ吸ってるイメージだったので吸わせてます。バーキンは飴ちゃんで。

ウェスカー20才かそこらの話ですので、若い頃からグラサン・オールバックもねえだろうと、こういう髪型になっております。
ヤングなウェスバキ完全捏造ですが、ご容赦下さい!